[EN-IT]

Hello everyone!

I’m writing to announce a change in my program road-map, well actually the COLABS program itself is going to finish as expected on the 7th of August.
What it’s not going to finish on that day is my research project, since the results I had so far are promising and interesting my professors and me decided that it worth to further analyze my samples. This means that I’m going to repeat some analysis to prove their repeatability and also some new investigations preparing also other samples.
The aim of this new phase of the experiment is to consolidate my data and gather more evidence to draw more solid conclusions, in fact since I’m working on a totally new composite material we don’t have any reference in literature to use as comparison.

In conclusion I’m extending my stay in the Tohoku University labs until mid September, earning an extra month for experimentation…so good luck to me 🙂


Buongiorno lettori!

Come avrete intuito dal titolo ci sono alcuni cambiamenti sul mio programma di studio qui in Giappone.
Per essere precisi il programma di scambio in sè non subirà cambiamenti, ossia il COLABS si concluderà comunque il 7 di agosto come da programma; ciò che non si chiuderà quel giorno è il mio progetto di ricerca.
Infatti, dopo aver a lungo vagliato i risultati con i professori, abbiamo convenuto che i miei risultati sono promettenti e che vale la pena di effettuare nuove analisi per poter confermare e consolidare le conoscenze.
In particolare si tratta di ripetere alcune misure per ottenere risultati più chiari, effettuare nuove misurazioni con tecniche non ancora usate sui campioni che ho già preparato oltre a ripetere alcune analisi su nuovi campioni per confermarne la ripetibilità.
Il senso di tutto ciò è di consolidare i risultati e poter tracciare con più precisione il quadro generale, sostenendo con più prove scientifiche le conclusioni.
Difatti uno dei miei problemi è che, lavorando su un materiale completamente nuovo, non ho nessun dato da usare come confronto nella letteratura scientifica, quindi è necessario fare del lavoro in più per essere certi che i risultati siano affidabili.

In conclusione quindi si è deciso di estendere la durata del progetto fino a metà settembre, di conseguenza la mia permanenza nei laboratori della Tohoku University si allunga di un mese abbondante…in bocca al lupo a me 🙂

Advertisements

Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s