[EN-IT]

Hello again,

I haven’t been writing for months, my last article was about the research program extension back in July.
Lots of things happened since then and I am now back in Italy, graduated and ready for a fresh start.

The COLABS program ended in September as planned, and I was able to carry out almost all the experiments we programmed. The reason why I stayed there longer is that we were in need of more data and we had to test some standard specimens too.
At the end the results were promising, as we are currently preparing (writing, gathering extra data and so on) a paper. In addition, I wrote my master’s thesis on that project.

Last Friday, December the 18th, I got the Master’s degree in Materials Engineering after my thesis dissertation and defense, obtaining the maximum grade with honors.

Now I’m looking at the future, wondering what to do next, considering both work and extra studies, making plans for the future.
For now I renewed the graphic of this website, both to make it better and as a sign of a new beginning.


Rieccoci,

Nulla si è mosso in questo sito da luglio scorso, quando ho scritto l’ultimo articolo a proposito dell’estensione del programma COLABS.
Ovviamente parecchie cose sono successe da allora, e di certo non vi annoio con un resoconto, tuttavia un nuovo inizio va celebrato…

Il programma di ricerca in Giappone si è concluso come previsto in settembre. Il motivo per cui lo avevo prolungato era di poter svolgere esperimenti aggiuntivi, necessari per uno studio più rigoroso. I risultati erano promettenti e questo lavoro extra è servito anche a raccogliere dati ora essenziali per la preparazione di un articolo (la cui stesura e raccolta di dati aggiuntivi è ancora in corso).

Venerdì scorso, il 18 dicembre, mi sono anche laureato, presentando una tesi sul progetto svolto in Giappone. Il lavoro è stato apprezzato e con soddisfazione ho ottenuto la laurea specialistica in Ingegneria dei Materiali con il massimo dei voti e la lode.

Ora sto iniziando a pensare al futuro, alla prossima mossa, facendo piani e progetti.
Per il momento ho dato una rinnovata alla veste grafica del sito, sia perché peccava in estetica, sia come simbolo di un nuovo inizio.

Advertisements

Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s